Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Minicentrum nauki - Science Point 2.0.

 

20 lutego klasa 2b wybrała się do Minicentrum nauki - Science Point 2.0. Tutaj mieliśmy okazję zapoznać się z trzema ekspozycjami pod wspólną nazwą „Zobaczyć. Dotknąć. Zrozumieć”.

 

 

 

 

Student Akademii Techniczno-Humanistycznej oprowadził nas po pierwszej wystawie, przybliżył postać Leonarda da Vinci i zaprezentował działanie kilku machin, będących wiernymi replikami według projektów mistrza.

 

Później zabrał nas na kolejną wystawę - „Umysł przyłapany”, gdzie na wielu interaktywnych stoiskach mogliśmy poćwiczyć swoją pamięć, usiąść na krześle fakira czy doświadczyć ciepła pod dłońmi.
Dzięki temu mogliśmy zrozumieć,  jak ludzki mózg z wykorzystaniem zmysłów pozwala nam budować świat.

 

Na koniec, na wystawie „Barwy” zatrzymaliśmy się przy stoiskach nawiązujących tematyką do optyki
i zjawisk fizycznych odpowiedzialnych za powstawanie barw i sposobu ich postrzegania.

 

 

Finalnym i najważniejszym punktem naszej wycieczki były jednak warsztaty przyrodnicze
„Las w słoiku”, również zorganizowane i przeprowadzone przez studentów ATH w Bielsku-Białej. 


W naszej szkole aktywnie uczestniczymy w projekcie „Bielsko-Biała chroni klimat”, więc temat warsztatów był nam wyjątkowo bliski. Nie od dzisiaj wiemy, jak ważny dla naszego życia na Ziemi
jest zdrowy i silny las.

 

My, pod kierunkiem studentów, mogliśmy stworzyć namiastkę lasu w specjalnie przygotowanych słoiczkach, które warstwowo wypełnialiśmy kamykami, żwirem, piaskiem, które stanowiły drenaż podłoża. Później wsypywaliśmy węgiel drzewny, a na koniec warstwę ziemi.

Potem liczyła się już tylko wyobraźnia i twórczość. Samodzielnie tworzyliśmy kompozycję kwiatową, ozdabialiśmy ją  dekoracyjnymi kamykami, mchem i gałązkami, spryskaliśmy wodą, by dodać wilgoci,
a na koniec szczelnie zamknęliśmy, aby stworzyć najlepsze warunki do rozwoju naszego lasu.


Kompozycje są piękne i wyjątkowe. Będą się świetnie prezentowały w naszych domach i stale przypominały nam jak piękny i cenny jest las.