Projekty i innowacje realizowane w klasach 1-3 w roku szkolnym 2024/2025
- Akademia Bezpiecznego Puchatka
Ogólnopolski program edukacyjny skierowany do uczniów szkół podstawowych, obejmujący tematykę związaną z bezpieczeństwem dzieci w sześciu obszarach: w szkole, na drodze, w domu, w Internecie, w relacjach z rówieśnikami oraz podczas wypoczynku.
- Kodowanie na dywanie
Ogólnopolski Program ,,Kodowanie na dywanie” to inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji. Poprzez naukę kodowania można rozwijać wiele kluczowych umiejętności w twórczy
i atrakcyjny dla dziecka sposób. Przygoda z kodowaniem nie musi być ani trudna, ani nieciekawa,
nie wymaga też dostępu do specjalistycznego sprzętu. W programie naukę kodowania potraktujemy jako z góry zaplanowany proces, gdzie każde działanie wynika z poprzedniego i jest wstępem
do kolejnego.
- Czyściochowa Akademia
Czyściochowa Akademia to bezpłatny program edukacyjny, skierowany do żłobków, przedszkoli
oraz klas I-III szkół podstawowych, gdzie nauka swobodnie przeplata się z zabawą. W atrakcyjny sposób pomaga kształtować dobre nawyki higieniczne u dzieci.
- Akademia Dobrej Energii
Program pokazuje uczniom, jak wspólnie z rodzicami dbać o edukację dzieci - pokazuje im,
jak troszczyć się o zdrową głowę, zdrowe ciało i zdrowe relacje. Pomaga w wymagającym okresie przemian emocjonalno-rozwojowych, w tym w rozpoczęciu kolejnego etapu edukacji. Projekt wpisuje się w wytyczne podstawy programowej Ministerstwa Edukacji Narodowej z rozszerzeniem o ciekawostki poszerzające horyzonty uczniów.
- Od grosika do złotówki
Tematyka projektu koncentruje się wokół podstawowych pojęć dotyczących finansów
i przedsiębiorczości (pieniądze, zarabianie, racjonalne wydawanie pieniędzy, oszczędzanie, inwestowanie). Dotyczy także szeroko pojętego bezpieczeństwa, trafnego przewidywania i sposobów unikania różnych ryzyk.
- Czytam sobie z radością
Czytanie to wspaniała przygoda. Kochamy książki i zależy nam na tym, by miłością do czytania podzielić się także z najmłodszymi. Z tego powodu powstały cykl książek „Czytam sobie” oraz kolejne akcje czytelnicze. Dodatkowo tworzymy miejsce dla rodziców, nauczycielek, nauczycieli, bibliotekarek
i bibliotekarzy, w którym znajdą pomysły, inspiracje i pomocne materiały. Wszystko po to, byśmy wspólnie mogli zaszczepić u dzieci pasję czytania.
- Bielsko-Biała chroni klimat
Głównym celem konkursu jest zainteresowanie uczniów i dzieci tematyką zrównoważonego rozwoju, oszczędzania energii, ochrony klimatu, gospodarki wodą oraz odpadami poprzez zachęcenie
ich do wyrażenia swojej wizji w tej dziedzinie w różnych formach prac konkursowych.
- Klasa w terenie
Głównym celem edukacyjnego projektu jest promowanie wartości edukacji na świeżym powietrzu, zachęcenie nauczycieli i uczniów do „opuszczenia” swoich sal lekcyjnych i spędzenia czasu poza budynkiem szkoły.
- Literki w akcji
Międzynarodowy projekt dąży do rozwijania kompetencji kluczowych u wychowanków poprzez twórcze i aktywizujące podejście do nauki alfabetu. Pomaga wprowadzać litery w klasie pierwszej
przy wykorzystaniu różnorodnych i dostosowanych do potrzeb uczniów metod.
- Zabawa sztuką
Leo i Lisa ponownie zabiorą dzieci w świat sztuki. Skąd pomysł na ich imiona?
Leo nawiązuje do Leonardo da Vinci, Lisa to odwołanie do obrazu Mona Lisa.
Dzieci trzymają obraz Pieta Mondriana i to również nie jest przypadek. Piet Mondrian, Paul Klee, Wassily Kandinsky czerpali inspiracje z freblowskich darów. I co ciekawe, uczęszczali do freblowskich placówek, podobnie jak Braque, Itten czy też zajmujący się architekturą Wright. Warto zaznaczyć,
że Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Zabawa sztuką" odnosi się do świata sztuki, w kontekście sztuk plastycznych (tj. malarstwo, rzeźba, architektura, rysunek, fotografia, ceramika, wzornictwo itd.).
11. Projekt edukacyjny "Jak mówić o niepełnosprawności"
Cele projektu:
zrozumienie potrzeb osób z niepełnosprawnościami,
rozwijanie empatii i wrażliwości na potrzeby drugiego człowieka -
kierunek polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025,
kształtowanie tolerancji wobec osób z niepełnosprawnościami,
likwidowanie uprzedzeń i stereotypów na temat osób z niepełnosprawnościami,
przygotowanie do wspólnego spędzania czasu z osobami z niepełnosprawnościami.
Innowacje pedagogiczne:
- Propagowanie zdrowego styli życia wśród uczniów klas drugich i trzecich
- Akademia Dobrej Energii