Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Projekt Edukacyjny Kodowanie na dywanie w klasach trzecich

08-04-2025 15:35 Mały Samorząd Uczniowski

Wiosna, to czas, w którym przyroda budzi się do życia. Pojawiają się pierwsze wiosenne kwiaty, zaczyna robić się zielono, powracają ptaki z dalekich podróży, a zwierzęta, które zapadały w sen zimowy zaczynają się powoli budzić.

Poprzez zabawę na zajęciach z Kodowania na Dywanie dzieci miały  możliwość sprawdzić co dzieje się z przyrodą wraz z nadejściem wiosny. Wykonując zadania oraz ćwicząc logiczne myślenie i umiejętności pracy w zespole.

A czy kodowanie i muzyka mogą mieć ze sobą coś wspólnego? Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że nie. Kodowanie, to precyzyjne układanie sekwencji komend, muzyka, to świat dźwięków, rytmów i emocji. Ale jeżeli przyjrzymy się jej bliżej, zauważymy, że muzyka jest jak program komputerowy. Ma swoje powtórzenia, wzory i instrukcje. Nawet dyrygent przypomina programistę. Kieruje orkiestrą w taki sposób, żeby każdy dźwięk zabrzmiał we właściwym miejscu i czasie.

Klasy trzecie rozwijały swoją kreatywność i wyobraźnie za pomocą Kodowania na Dywanie poznając oznaki nadchodzącej wiosny oraz jej dźwięków.