Projekt Edukacyjny Kodowanie na dywanie w klasach trzecich
Wiosna, to czas, w którym przyroda budzi się do życia. Pojawiają się pierwsze wiosenne kwiaty, zaczyna robić się zielono, powracają ptaki z dalekich podróży, a zwierzęta, które zapadały w sen zimowy zaczynają się powoli budzić.
Poprzez zabawę na zajęciach z Kodowania na Dywanie dzieci miały możliwość sprawdzić co dzieje się z przyrodą wraz z nadejściem wiosny. Wykonując zadania oraz ćwicząc logiczne myślenie i umiejętności pracy w zespole.
A czy kodowanie i muzyka mogą mieć ze sobą coś wspólnego? Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że nie. Kodowanie, to precyzyjne układanie sekwencji komend, muzyka, to świat dźwięków, rytmów i emocji. Ale jeżeli przyjrzymy się jej bliżej, zauważymy, że muzyka jest jak program komputerowy. Ma swoje powtórzenia, wzory i instrukcje. Nawet dyrygent przypomina programistę. Kieruje orkiestrą w taki sposób, żeby każdy dźwięk zabrzmiał we właściwym miejscu i czasie.
Klasy trzecie rozwijały swoją kreatywność i wyobraźnie za pomocą Kodowania na Dywanie poznając oznaki nadchodzącej wiosny oraz jej dźwięków.