Projekt Edukacyjny- Litery w akcji
Projekt „Litery w akcji” realizowany był od września 2024 roku w klasie 1 c, w każdym miesiącu uczniowie wykonywali zadanie. Projekt realizowany był zgodnie z Podstawą Programową edukacji wczesnoszkolnej, mający na celu rozwijanie kompetencji kluczowych
u uczniów poprzez kreatywne i aktywizujące podejście do nauki alfabetu. Celem projektu było stworzenie środowiska, w którym dzieci mogą rozwijać swoje umiejętności w sposób angażujący i kreatywny. Uczniowie uczestniczyli w licznych aktywnościach, które wspierały rozpoznawanie i pisanie liter. Interaktywne zadania, gry słowne, gry stolikowe czy zabawy ruchowe pozwoliły dzieciom utrwalić poznany alfabet. Zajęcia te były zróżnicowane i dostosowane do potrzeb uczniów. Poprzez zadania plastyczne, techniczne uczniowie mieli okazję rozwijać swoje twórcze myślenie. Dzieci tworzyły własne litery z różnych materiałów, co nie tylko pomogło im lepiej zapamiętać kształty liter, ale także pobudzało ich wyobraźnię.
Projekt „Litery w akcji” łączył różne dziedziny edukacji, takie jak plastyka, muzyka i technika, aby zapewnić kompleksowe podejście do nauki liter. Wspólne zadania, takie jak tworzenie alfabetu z naturalnych materiałów czy malowanie liter na piance, umożliwiły uczniom integrację różnych umiejętności i wiedzy. Współpraca była kluczowym elementem projektu. Uczniowie pracowali w grupach, co pozwoliło im na wymianę pomysłów, wzajemną pomoc i rozwijanie umiejętności współpracy. Zadania zespołowe, takie jak budowanie liter z klocków, konkursy na najciekawsze przedstawienie liter, wspierały rozwój kompetencji społecznych u dzieci.
Projekt „Litery w akcji” przyniósł wiele korzyści uczniom. Dzieci dodatkowo doskonaliły umiejętności w zakresie czytania i pisania, rozwijały swoje umiejętności społeczne oraz kreatywność.



