Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Projekt Edukacyjny Od grosika do złotówki

Od grosika do złotówki to projekt adresowany do uczniów klas drugich szkół podstawowych, którzy kontynuują go w klasie trzeciej. Realizowany jest od 2007 r.  Do tej pory w programie udział wzięło 220 735 uczniów i 331 358  ich rodziców oraz 10 812 nauczycieli z 5398 szkół ze wszystkich województw.

Tematyka projektu koncentruje się wokół podstawowych pojęć dotyczących finansów
i przedsiębiorczości (pieniądze, zarabianie, racjonalne wydawanie pieniędzy, oszczędzanie, inwestowanie). Dotyczy także szeroko pojętego bezpieczeństwa, trafnego przewidywania 
i sposobów unikania różnych ryzyk.

Główne cele programu:

nabycie przez dzieci umiejętności gospodarowania pieniędzmi, ustalania priorytetów przy ich wydawaniu lub oszczędzaniu,

nabycie przez uczniów wiedzy o finansowych aspektach niebezpiecznych zdarzeń ze szczególnym uwzględnieniem ryzyka i bezpiecznych zachowań.

Propozycje zawarte w programie stanowią unikalną na polskim rynku edukacyjnym ofertę wzbogacającą doświadczenia dzieci o wiedzę i umiejętności z zakresu bezpieczeństwa
a także przydatne we współczesnym świecie jako początek edukacji najmłodszych.
Działania podejmowane w ramach programu
Od grosika do złotówki mają na celu rozbudzenie ciekawości poznawczej uczniów oraz kształtowanie przez nich praktycznych umiejętności
w miłej, opartej na zabawie atmosferze. Dzieci wykonują zadania o różnym stopniu trudności, 
a w efekcie rozwijają samodzielność w podejmowaniu decyzji wpływających na ich finanse
i bezpieczeństwo, umacniają wiarę we własne siły i możliwości.

W roku szkolnym 2024/2025 do projektu przystąpili uczniowie klasy 2a. Podczas nauki odwiedzają planety, na których uczą się podstaw przedsiębiorczości. Każdego miesiąca tworzą grosikową gazetkę, która następnie bierze udział w konkursie. W styczniu i lutym otrzymali pierwszą nagrodę w Ogólnopolskim Konkursie Grosikowa gazetka miesiąca.