Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

„EKOLOGIA Z OZOBOTEM”

Utrwalenie zasad sortowania odpadów
i wprowadzenie w świat programowania podczas zajęć klasy 2 a
w Wojewódzkiej Bibliotece Pedagogicznej.

Ozobot to nieduży, inteligentny robot do nauki programowania. Ta prosta w obsłudze zabawka, odznacza się ogromnym potencjałem edukacyjnym. Krok po kroku wprowadza małych użytkowników w świat programowania. Dzięki niemu, kodowanie staje się dla dzieci łatwe i przyjemne. Zabawka umożliwia naukę na różnym poziomie zaawansowania. Najpierw pokazuje, jak tworzy się komendy
w postaci sekwencji kolorowych kwadratów, aby z czasem dojść do trudniejszego, programowania blokowego.

Robot ten, z powodzeniem może być wykorzystywany na zajęciach artystycznych, matematycznych, informatycznych, przyrodniczych i wielu innych, gdyż otwiera małym użytkownikom drzwi do świata informatyki, nauki, technologii, matematyki, inżynierii i sztuki. Poprzez zabawę i doświadczenia, skutecznie uczy nowych umiejętności. Ozobot wspomaga rozwój myślenia algorytmicznego
i logicznego u najmłodszych użytkowników. Dzięki niemu, dzieci poprawiają nawyki myślowe,
co ułatwia im funkcjonowanie we współczesnym świecie.

Podczas zajęć praktycznych w Bibliotece Pedagogicznej we wtorek 07.11.2023 r., uczniowie klasy 2 a otrzymali konkretny problem do rozwiązania, za pomocą dostępnych narzędzi, tj. robota i zestawu zaprogramowanych komend. Ich zadanie polegało na obmyśleniu odpowiedniej ścieżki postępowania
i wdrożeniu jej za pomocą rysowania kolorowych kodów.

Wielką radość sprawiło wszystkim obserwowanie efektów swojej pracy, czyli przejazdu Ozobotów
po wytyczonych trasach, aby mogły wykonać zadania związane z prawidłową segregacją różnorodnych odpadów. Na szczęście niepotrzebne było wprowadzanie wielu działań naprawczych, gdyż  prawie wszystkie roboty zostały prawidłowo zaprogramowane przez drugoklasistów.
Na zakończenie zajęć, niektórzy uczniowie pokusili się o wytyczenie dalszych tras do przejazdu Ozobotów.