„EKOLOGIA Z OZOBOTEM”
Utrwalenie zasad sortowania odpadów
i wprowadzenie w świat programowania podczas zajęć klasy 2 a
w Wojewódzkiej Bibliotece Pedagogicznej.
Ozobot to nieduży, inteligentny robot do nauki programowania. Ta prosta w obsłudze zabawka, odznacza się ogromnym potencjałem edukacyjnym. Krok po kroku wprowadza małych użytkowników w świat programowania. Dzięki niemu, kodowanie staje się dla dzieci łatwe i przyjemne. Zabawka umożliwia naukę na różnym poziomie zaawansowania. Najpierw pokazuje, jak tworzy się komendy
w postaci sekwencji kolorowych kwadratów, aby z czasem dojść do trudniejszego, programowania blokowego.
Robot ten, z powodzeniem może być wykorzystywany na zajęciach artystycznych, matematycznych, informatycznych, przyrodniczych i wielu innych, gdyż otwiera małym użytkownikom drzwi do świata informatyki, nauki, technologii, matematyki, inżynierii i sztuki. Poprzez zabawę i doświadczenia, skutecznie uczy nowych umiejętności. Ozobot wspomaga rozwój myślenia algorytmicznego
i logicznego u najmłodszych użytkowników. Dzięki niemu, dzieci poprawiają nawyki myślowe,
co ułatwia im funkcjonowanie we współczesnym świecie.
Podczas zajęć praktycznych w Bibliotece Pedagogicznej we wtorek 07.11.2023 r., uczniowie klasy 2 a otrzymali konkretny problem do rozwiązania, za pomocą dostępnych narzędzi, tj. robota i zestawu zaprogramowanych komend. Ich zadanie polegało na obmyśleniu odpowiedniej ścieżki postępowania
i wdrożeniu jej za pomocą rysowania kolorowych kodów.
Wielką radość sprawiło wszystkim obserwowanie efektów swojej pracy, czyli przejazdu Ozobotów
po wytyczonych trasach, aby mogły wykonać zadania związane z prawidłową segregacją różnorodnych odpadów. Na szczęście niepotrzebne było wprowadzanie wielu działań naprawczych, gdyż prawie wszystkie roboty zostały prawidłowo zaprogramowane przez drugoklasistów.
Na zakończenie zajęć, niektórzy uczniowie pokusili się o wytyczenie dalszych tras do przejazdu Ozobotów.