Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Science Point LAB

W środę 13. 03. 2024 r. uczniowie klasy 2 a odwiedzili  MINICENTRUM NAUKI ,,SCIENCE POINT LAB"
W GEMINI PARK.
Do 26 marca odbywa się tam trzecia edycja projektu realizowanego
przez Uniwersytet Bielsko-Bialski ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki.

Pierwszą część wizyty uczniowie spędzili w Otwartej Strefie, gdzie rozwiązywali liczne zagadki naukowe. Polegały one na badaniu różnorodnych, ciekawych zjawisk i związków istniejących
w otaczającym nas świecie. Większość umieszczonych tam eksponatów jest interaktywna,
co zachęciło to drugoklasistów do samodzielnego eksperymentowania i poszukiwania odpowiedzi
na pytania: Jak to jest zrobione? Jak to działa? Dlaczego działa?

Kolejnym i zarazem najważniejszym punktem wycieczki, było uczestnictwo w warsztatach „CZARY-MARY” EKSPERYMENTY DOMOWE. Za pomocą doświadczeń z odczynnikami chemicznymi,
które są w każdej kuchni domowej, dzieci dowiedziały się, czym są reakcje chemiczne i jak powstają, czy wszystkie są takie same i co można z nich stworzyć.

Uczniowie klasy 2 a poczuli się jak prawdziwi naukowcy. W samodzielnie przeprowadzanych doświadczeniach, wykorzystali sodę, kwasek cytrynowy, barwniki spożywcze i oliwę, poznali profesjonalny sprzęt laboratoryjny, a także sprawdzili nietypowe zastosowanie kolorowych baloników.

Warsztaty były świetnym sposobem na wprowadzenie uczniów do świata nauki i rozwijanie
ich umiejętności krytycznego myślenia, ale także pokazały, jak ważne jest przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i odpowiedzialne zachowanie się w laboratorium. Z pewnością w niejednym drugoklasiście wzbudziła się nowa pasja i chęć dalszego pogłębiania wiedzy z dziedziny nauk ścisłych.